top of page
חיפוש
  • דנה

הסיפור על כומר, נוער בסיכון וצמיד

לפני הרבה שנים שמעתי סיפור על כומר שרצה לעודד את הקהילה שלו להיות אדיבים יותר אחד כלפי השני. הוא חילק להם צמידים וביקש מהם לענוד אותם במשך 21 יום (הזמן שלוקח למוח לקבע הרגל חדש). היה רק תנאי אחד: בכל פעם שהם מרכלים, פוגעים או מעליבים חבר הם צריכים להעביר את הצמיד ליד השניה ולהתחיל מחדש לספור 21 יום.

באותה תקופה ששמעתי את הסיפור עבדתי עם נוער בסיכון והחלטתי לחלק להם צמידים. ביקשתי מכל תלמיד לבחור שינוי שהוא רוצה לעשות בהתנהגות שלו ולענוד את הצמיד כדי שכל פעם שהתת מודע שלו יתקל בצמיד הוא יזכיר לו את השינוי שבחר. בנוסף אתגרתי אותם לענוד את הצמיד במשך 21 ובמידה והם מפספסים וחוזרים להרגלים הישנים עליהם להעביר את הצמיד ליד השניה ולספור מחדש 21 יום.

זה עבד מדהים ועד מהרה גם המורות של התלמידים ביקשו צמדים, אבל הצמידים היו צמידי גומי פשוטים והמורות לא הצליחו להתמיד בענידה שלהם. כמה מהן ממש ביקשו שאכין צמידים כאלו גם למבוגרים, אז הרמתי את הכפפה ויצרתי צמידים מעוצבים שגם מבוגרים שרוצים לעשות שינוי יוכלו לענוד אותם. ואם אתם רוצים לראות איך הם יצאו או לרכוש לכם אחד כדי לעודד את עצמכם לייצר שינוי בחייכם, כנסו לעמוד של צמיד של שינוי.




bottom of page