top of page
חיפוש
  • דנה

רעיונות לדייט מקרב בתקופת הקורנה

הקורנה טרפה את הקלפים של עולם הדייטים. לחיוב ולשלילה.

אם פעם האחריות על חוויית הדייט הייתה מתחלקת בין האפשרויות שמקום הדייט מציע, האוירה של המקום, האנרגיה שכל אחד מבני הזוג מגיע איתה והדינמיקה המשותפת. היום כל המשקל של הצלחת הדייט נופל על הדינמקה בין בני הזוג. אי אפשר להתחבא יותר מאחורי מקומות מלהיבים וחוויות חיצוניות. האחריות על הצלחת הדייט היא עלינו בלבד. פתאום צריך להסתכל אחד לשני בעיינים ולהביא את עצמנו באמת, כי בהעדר חוויות חיצוניות הדרך הבטוחה ביותר לייצר קרבה היא לפתוח את הלב.

אז איך פותחים את הלב?


  1. מדיטציה - מדיטציה מאפשרת חיבור לעצמנו, היא מנקה עבורנו את הרעשים, הקולות והמחשבות ונותנת לנו להיות נוכחים ברגע הזה. התחילו את הדייט במספר דקות של מדיטציה (אפשר לשים טיימר ל5 דקות). שבו בשקט ובנוחות, כל אחד עם עצמו נושם נשימות עמוקות. תחילה חפשו בגוף את המקום שמבקש כרגע תשומת לב, הניחו את היד על המקום והקשיבו לתחושות שעולות, הסכימו לתחושות להתעצם. לאחר מכן ניתן לעקוב אחרי מעבר התחושות בגוף או לא לסרוק את התחושות באופן מסודר ולבחון מה חי בגוף החל ממקודקוד הראש ועד כפות הרגליים.

  2. קלפי מפתח Soul - מפתח Soul הוא משחק קלפים עם שאלות שמייצרות חיבור והכרות ממקום אחר, חלקן קלילות וחלקן עמוקות, אבל כולן מייצרות אינטימיות ומאפשרות הכרות עם בן הזוג מזויות חדשות. במשחק יש שאלות כמו: מהו הלקח המשמעותי ביותר שלמדת בחייך? מה מסמל בית עבורך? איזה כח על היית רוצה שיהיה לך? מה שימח אותך לאחרונה? מה הדבר הכי ספונטני שעשית בחייך? ספר על צירוף מקרים שקרה לך? מה המתנה הכי משמעותית שהענקת לעצמך? מהי התכונה החשובה ביותר בעינך בבן/בת זוג?

  3. תקשורת מקרבת - אחד התרגילים המשמעותיים בתקשורת מקרבת היא הקשבה אמפתית. הקשבה אמפתית היא הקשבה שבה אנו מקשבים לאדם האחר וחווים את הסיטואציה שהוא מתאר מתוך הפרספקטיבה שלו. ההתנסות בהקשבה אמפטית בדייט, מעבר לחיבור שתיצור, תיהיה משמעותית ומרחיבת לב לשני הצדדים. איך מתרגלים הקשבה אמפתית בדייט? אפשר פשוט להגדיר שכעת אחד מבני הזוג משתף בחוויה שחווה לאחרונה וחיה בתוכו (כדאי שהחוויה לא תיהיה קשור לבן הזוג האחר, כדי למנוע מצב של האשמות והתגוננות). האדם השני מקשיב, הוא לא שופט, לא מזדהה ולא מציע פתרונות, רק נוכח עם בן הזוג שלו בחוויה שלו. מתוך החיבור של האדם ששיתף לצרכים שהיו רלבנטיים עבורו, בן הזוג המאזין יכול להציע צרכים נוספים שלהבנתו קיבלו/לא קיבלו מענה בסיפור.

  4. טיול בטבע - הטבע עושה את שלו, העוצמה שלו, הגודל שלו והיופי שלו פותחים את הלב בלי שנצטרך להתאמץ. אבל מעבר לזה לדייט בהליכה יש ייתרונות משל עצמו, עצם העובדה שאתם בתנועה מייצרת רוגע, בתנועה לא תמיד צריך לדבר וזה מוריד מהלחץ וכך הדברים שאנחנו כן בוחרים לומר נובעים ממקום רגוע יותר, מחובר יותר ואמיתי יותר.


דנה כסיף בן אריה

מנחת סדנאות ומפתחת מוצרים לתקשורת מקרבת.

בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וניהול ותואר שני בבריאות הוליסטית.


bottom of page